آتلیه کودک و بارداری روژه

Search
Close this search box.

آتلیه کودک وبارداری روژه

آموزش عکاسی نوزاد

آموزش عکاسی نوزاد

اگر به عکاسی از نوزادان و کودکان علاقه مند هستید یا مایلید در منزل از فرزندان دلبند خود عکاسی کنید آموزش عکاسی نوزاد و کودک می تواند در این زمینه به شما کمک کند. در واقع، آموزش عکاسی از کودکان و نوزادان برای هر عکاسی واجب است. زیرا عکاسی از کودکان و نوزادان سخت ترین کاری است که هر عکاس می تواند انجام دهد. در ادامه ما می خواهیم انواع ترفندها برای عکاسی از کودکان و نوزادان را با شما در میان بگذاریم. با دانستن این ترفندها و نکات آموزش عکاسی نوزادی و کودکان و کمی وقت و حوصله می توان به یک عکاس حرفه ای تبدیل شد.

عکاسی از نوزاد

آموزش عکاسی از نوزاد در خانه

در ادامه آموزش عکاسی از نوزاد در خانه به همراه نکات مهمی که در رابطه با آموزش عکاسی از نوزاد در منزل باید رعایت شود ارائه شده است.

در این آموزش عکاسی از نوزاد در منزل برای اینکه بتوانید بهترین و جذاب ترین عکس ها را از نوزاد بگیرید لازم است این مراحل را دنبال کنید:

پیدا کردن بهترین جای منزل

برای آموزش عکاسی نوزادی تمام بخش های منزل را به دقت بررسی کنید تا بهترین لوکیشن را برای عکاسی از نوزاد بیابید. بهترین لوکیشن در آموزش عکاسی از نوزاد جایی است که نور طبیعی بهتر به آن نقطه بتابد. همچنین زاویه تابش نور خوبی برخوردار باشد. زیرا هرچه نور بیشتر باشد عکس ها زیباتر و واضح تر خواهند بود.آموزش عکاسی از نوزاد

استفاده از لباس های جذاب

انتخاب لباس های زیبا و جذاب برای نوزاد در این آموزش عکاسی از نوزاد در خانه بسیار مهم است. هرچه لباس ها جذاب تر باشند زیبایی عکس را بیشتر می سازند. در انتخاب مدل لباس، رنگ ها و الگوهای آن خیلی دقت کنید. سعی کنید برای آموزش عکاسی نوزادی لباس های مخلتف را قبل از عکاسی امتحان کنید.

آموزش دورپیچ نوزاد برای عکاسی

پیچاندن یا دورپیچ نوزاد برای عکاسی مهمترین بخش آموزش عکاسی نوزاد است. می توان گفت سخت ترین بخش در عکاسی از نوزاد پیچاندن نوزاد و ژست فیگور دادن به نوزاد می باشد. اگر می خواهید از نوزاد عکاسی کنید برای آموزش دورپیچ نوزاد برای عکاسی باید خیلی دقت نمایید. زیرا بدن نوزاد خیلی نازک و حساس است. بهتر است این کار را به یک عکاس حرفه ای بسپارید یا زمانی این کار را انجام دهید که آموزش دورپیچ نوزاد برای عکاسی را به خوبی آموخته باشید.

برای پیچاندن نوزاد در شال، پارچه و … دمای محیط عکاسی باید مناسب باشد. از طرفی، نوزاد باید راحت باشد. پیچاندن نوزاد برای عکاسی نباید زیاد طول بکشد. زیرا اگر نوزاد به مدت طولانی دورپیچ شده باشد اذیت شده و در نهایت گریه می کند. بهترین زمان برای انجام عکاسی از نوزاد 15 تا 25 روزگی می باشد. زیرا در این بازه معمولا نوزادان زیاد می خوابند و به راحتی می توان از آنها عکس گرفت.

پارچه ای که در آموزش عکاسی نوزاد برای پیچاندن نوزاد استفاده می کنید نباید ضخیم یا زیر باشد. همچنین همانطور که کمی قبل گفته شد بدن نوزاد خیلی حساس است و هنگام پیچاندن باید مراقب دست ها و پاهای نوزاد باشید که به انها فشار وارد نشده و دست ها و پاهای نوزاد آسیب نبینند. متاسفانه برخی از والدین به دلیل عدم رعایت این نکته باعث آسیب جبران ناپذیری به نوزاد وارد شود. بنابراین، توصیه می شود برای انجام این کار از آتلیه مخصوص عکاسی نوزاد مشورت بگیرید.

در همین زمینه بخوانید : درباره آتلیه عکس حرفه ای کودک بیشتر بدانید .

 
 

آموزش دورپیچ نوزاد برای عکاسیاستفاده از اشیاء و لوازم جذاب برای آموزش عکاسی نوزاد

برای جذابیت بیشتر عکس ها، می توانید از انواع لوازم جذاب مثل اسباب بازی های نوزاد، پتو، کلاه و … استفاده کنید. این لوازم می توانند جذابیت عکس ها را بیشتر بسازند.

عکاسی در زمان آرامش

بهترین زمان برای عکاسی از نوزاد زمانی است که نوزاد خواب است یا آرام می باشد. زمانی که نوزاد به آرامی خوابیده و به عبارتی مشغول بازی با خودش است شما می توانید لحظات زیبا و طبیعی را شکار کنید و عکس های خاطره انگیزی بگیرید.

ژست دادن به نوزاد

از جمله تکنیک های عکاسی از نوزاد، انتخاب ژست های مناسب است. در آموزش تکنیک های عکاسی از نوزاد می توانید ژست های مخلتف را امتحان کنید. حتی می توان چند ژست را با هم ترکیب کرد. 

مطلب پیشنهادی : ژست عکس کودک

آموزش عکاسی نوزادی

آموزش جامع نکات عکاسی از کودکان و نوزادان

عکاسی از کودکان و نوزادان یکی از پرطرفدارترین موضوعات در عکاسی است. برای اینکه بتوان عکس های زیبا و جذابی از کودکان و نوزادان گرفت لازم است به نکات زیر توجه نمایید:

استفاده از نور طبیعی: سعی کنید برای عکاسی از محیط هایی با نور طبیعی استفاده کنید. نور طبیعی به عکس ها جلوه بسیار زیباتری می بخشند و روح نوازتر خواهند بود.

مطلب پیشنهادی : نکات بسیار مهم در عکاسی کودک

استفاده از پس زمینه ساده در آموزش عکاسی نوزاد

برای اینکه کودکان و نوزادان در کانون توجه باشند لازم است تا حد امکان از پس زمینه ساده استفاده کرد.در تکنیک های عکاسی از نوزاد هرچه پس زمینه ساده تر و یکنواخت تر باشد کودکان و نوزادان در عکس برجسته تر خواهند بود.

ارتباط صمیمی با نوزاد و کودک

داشتن تیمی که بتوانند با نوزادان و کودکان ارتباط صمیمانه ای برقرار کنند بسیار مهم است. قبل از شروع عکاسی لازم است با کودک یا نوزاد ارتباط برقرار کنید تا آنها بتوانند بدون ترس و نگرانی عکاسی کنند. البته عکاسی کودک در فضای باز نسبت به عکاسی در آتلیه کودک به نسبت راحت تر خواهد بود. زیرا کودکان در فضای باز احساس آرامش و راحتی و همچنین بازیگوشی بیشتری خواهند داشت. این هم برای عکاس و هم برای کودک بهتر است زیرا انواع ژست های عکاسی را به راحتی می توان گرفت.

مطلب پیشنهادی : ایده عکس ماهگرد نوزاد

آموزش تکنیک های عکاسی از نوزاد

شکار لحظه ها

سعی کنید ژست ها طبیعی و واقعی باشند. به جای اینکه از کودک بخواهید ژست خاصی بگیرد می توانید لحظه ها را شکار کنید. لحظاتی مثل بازی کودک، خندیدن نوزاد، خوابیدن و …

سعی کنید از لحظات ناب مثل ( اولین قدم، اولین لبخند و …) عکس بگیرید. این لحظات خاطرات لذت بخشی خواهد بود که همیشه به یادگار می ماند.

شکار لحظه ها در عکاسی از نوزاد

استفاده از لنز با فاصله کانونی بزرگ

با استفاده از لنز دارای فاصله کانونی زیاد ( مثل لنز پرتره) می توان تمرکز بیشتری روی کودک یا نوزاد داشت و زیبایی عکس ها را چندین برابر ساخت.

عکاسی در زمان های خاص

برای گرفتن عکس های زیبا می توانید در ساعات خاصی از روز مثل صبح زود یا غروب عکاسی کنید. در این ساعات نور طبیعی بهتر و جو هم آرام و دلنشین است.

زمان های خاص عکاسی از نوزاد

کار با تنظیمات دوربین

برای اینکه عکس های بهتری بگیرید لازم است انواع عکاسی را تجربه کنید. تنظیمات مختلف دوربین مثل سرعت شاتر و دیافراگم را در حالات مختلف امتحان کنید. این کار به شما کمک می کند در زمان آموزش عکاسی از نوزادان عکس های حرفه ای تر و باکیفیت تری بگیرید.

تنظیمات دوربین در عکاسی از نوزاد

چاپ عکس

یکی دیگر از نکات عکاسی از کودکان و نوزادان، رزولوشن و کیفیت چاپ است که به اندازه ژست های عکاسی مهم است. کیفیت چاپ روی شهرت برند شما نیز تاثیر زیادی خواهد گذاشت و باعث اعتماد بیشتر مشتریان می شود.

با رعایت این نکات عکاسی از کودکان و نوزادان می توانید عکس های زیباتر و جذاب تری بگیرید.

مطلب پیشنهادی : آیا فلش دوربین برای نوزاد ضرر دارد؟

چاپ عکس های عکاسی از نوزاد

 

آموزش عکاسی از کودکان

عکاسی از کودکان نیز به اندازه عکاسی از آموزش عکاسی از نوزادان مشکل ساز است. قبل از هر نوع عکاسی از کودکان مثل عکاسی تولد کودک، عکس پاییزی کودک و … چیزی که مهم است راحتی و آرامش کودک است. کودک باید احساس راحتی کند. برای انجام این کار محیط آتلیه باید کاملا مناسب عکاسی از کودک باشد. داشتن کادری مجرب که در زمینه ارتباط با کودک تخصص دارند و آموزش عکاسی از نوزادان و کودکان را به خوبی آموخته اند می تواند خیلی در این زمینه به شما کمک کند. همچنین می توانید برای آموزش عکاسی از کودکان، عکاسی کودک در فضای باز را امتحان کنید.

معرفی خدمات آتلیه روژه

5/5 - (1 امتیاز)

2 Comments

  1. محبوبه فارابی 9 دی 1402 at 08:46 - Reply

    سلام وقت بخیر
    شما هنر جو برای آموزش عکاسی هم قبول میکنید؟

  2. محبوبه فارابی 9 دی 1402 at 08:47 - Reply

    سلام وقت بخیر
    شما هنر جو برای آموزش عکاسی هم قبول میکنید؟

Leave A Comment

آخرین مقالات


Notice: ob_end_flush(): failed to send buffer of zlib output compression (0) in /home/rojehstu/public_html/wp-includes/functions.php on line 5427