آتلیه کودک و بارداری روژه

Search
Close this search box.

آتلیه کودک وبارداری روژه

زاویه دید در عکاسی

زاویه دید در عکاسی و هر آنچه باید بدانید

همانطور که شما هم می دانید، عکاسی یکی از رشته های هنری فوق العاده زیبا و پر طرفدار است که البته دارای اصطلاحات، قوانین و ظرافت های خاصی نیز می باشد. یک عکاس برای اینکه بتواند تصاویر زیبایی را ثبت کند، نیازمند رعایت کردن یک سری نکات و قوانین است. یکی از نکات بسیار مهم در هنر عکاسی نیز، زاویه دید در عکاسی است. شاید خیلی از شما عزیزان و همراهان گرامی ندانید که اصلا زاویه دید در عکاسی چیست؟ و چطور زاویه دید اختصاصی داشته باشیم؟ به طور کلی می توان گفت به اندازه ای که از صحنه قابل مشاهده و دید باشد، میدان دید یا زاویه دید در عکاسی می گویند. زمانی که می خواهید عکاسی کنید، بهتر است زوایای مختلف را امتحان کنید تا زاویه مدنظر و مورد تاییدتان را پیدا کنید. برای اینکه پاسخ تمام سوالات خود را پیدا کنید و با تمامی اطلاعات مربوط به زوایای دید در عکاسی آشنا شوید، در ادامه این مقاله با ما همراه باشید. ما تمام سعی خود را می کنیم که بهترین اطلاعات موجود در رابطه با نقطه دید در عکاسی را در اختیار شما عزیزان قرار دهیم.

همچنین پیشنهاد میکنیم که مقاله مربوط به بهترین زمان عکاسی از نوزاد را مطالعه نمایید.

زاویه دید در عکاسی چیست؟

به طور کلی برای تعریف زاویه دید در عکاسی می توان گفت که به اندازه ای که از صحنه قابل مشاهده و دید باشد، میدان دید یا زاویه دید در عکاسی می گویند. توجه داشته باشید که این صحنه ها با سنسور گرفته می شوند. به عبارتی دیگر میتوان گفت که زاویه در عکاسی همان تصویر و صحنه ای است که دقیقا جلوی لنز دوربین جای می گیرد.

اگر بخواهیم این مسئله را به صورت کامل تر شرح دهیم، می توانیم بگوییم که اگر ما یک خط فرضی را از لنز دوربین به هر دو پایان صحنه ای که به وسیله دوربین دیده می‌شود وصل کنیم، در اصل محیطی با نام زاویه دید در عکاسی ایجاد کرده ایم.

شاید برای شما جالب باشد که بدانید، هنگام عکاسی کردن، ارتباطی که میان سوژه عکاسی و بیننده ایجاد می شود، توسط همین زاویه دید در عکاسی صورت می گیرد.

پیشنهاد می کنیم که مقاله مربوط به قانون یک سوم در عکاسی را به هیچ وجه از دست ندهید.

زاویه دید در عکاسی چیست؟

انواع زوایای دید در عکاسی

حالا که به طور کامل با مفهوم زاویه دید در عکاسی آشنا شدید، می خواهیم برخی از انواع نقطه دید و Vintage Point را به شما معرفی کنیم. پس در ادامه با ما همراه باشید.

انواع زاویه دید در عکاسی عبارتند از:

  • زاویه دید از بالا
  • زاویه دید از پایین
  • زاویه دید از کنار
  • زاویه دید هم تراز چشم
  • زاویه دید پرنده
  • و…

در ادامه با ما همراه باشید تا به طور کامل به معرفی و توضیح درباره این زوایای دید در عکاسی بپردازیم.

شاید این مقاله نیز برای شما جالب باشد: فلش دوربین برای نوزاد ضرر دارد یا خیر؟

زاویه دید از بالا

زاویه دید بالا یکی از هزاران زاویه دید در عکاسی است و بیشتر در خلق تصاویر احساسی برای کوچک تر نشان دادن یا معصوم تر و ضعیف تر نشان دادن سوژه مورد استفاده قرار می گیرد‌. مثلا وقتی که می خواهید از کودکان یا سوژه های دیگر عکس بگیرید و قصد دارید که آن ها را کوچک تر، کوتاه تر و یا مظلوم تر نشان دهید، می توانید از زاویه دید از بالا استفاده کنید؛ زیرا این کار کودک را بامزه تر و معصوم تر نشان می دهد.

در ضمن این زاویه دید در عکاسی، بک گراند یا پس زمینه تصویر را متفاوت تر و خاص تر نشان می دهد. این زیبایی را می توانید در عکس هایی که بیشتر از غذاها یا معرفی محصول ها و کالا گرفته می شوند، مشاهده نمایید.

شاید این مقاله هم برای شما مفید باشد: مهم ترین نکات عکاسی بارداری در آتلیه بارداری که بهتر است بدانید.

زاویه دید در عکاسی

زاویه دید از پایین

میدان دید از پایین یکی دیگر از همان هزاران زاویه دید در عکاسی است و برعکس زاویه دید از بالا، برای بزرگنمایی و تاثیر گذاری بیشتر مورد استفاده قرار می گیرد. مثلا وقتی که می خواهید فضای اضافی در پایین و اطراف عکس را در تصویر لحاظ نکنید، وقتی که می خواهید از رعد و برق یا آسمان خراش عکس بگیرید، وقتی که می خواهید کسی را در عکس قد بلند تر نشان دهید و یا وقتی که می خواهید بزرگی و بلند بودن ساختمان ها و برج ها را به تصویر بکشید، می توانید از این زاویه دید استفاده کنید.

معمولا عکاسی با زاویه دید از پایین بسیار جذاب تر و تاثیر گذار تر می شود؛ زیرا حالتی مخروطی شکل به خود می گیرد و ناخودآگاه بزرگنمایی ایجاد می کند.

شاید این مقاله هم برای شما خوب باشد:عکاسی از نوزاد

عکاسی از کودک

عکاسی از کودک در فضای باز چگونه است ؟

زاویه دید از کنار

این نوع زاویه دید در عکاسی، زاویه دید از کنار است که می تواند ژست های خاصی و زیبایی را در عکس به وجود بیاورد که این ژست ها به بیننده احساس اهمیت می دهند و توجه بیننده را به خوبی جلب می کنند.

زاویه دید از کنار به این صورت است که لنز دوربین باید کنار سوژه عکاسی ما قرار بگیرد. در این موقعیت دو روش برای برای عکس برداری وجود دارد. روش اول این است که سوژه ما اصلا به لنز دوربین نگاه نکند و عکس برداری انجام شود. روش دوم هم این است که سوژه سر خود را به سمت دوربین بچرخاند و به دوربین نگاه کند.

شاید این مقاله نیز برای شما کاربردی باشد: تفاوت آتلیه عکاسی با استودیو عکاسی در چیست؟

بهترین زاویه دید در عکاسی کدام است؟

زاویه دید هم تراز چشم

یکی از زیباترین زاویه ها میان هزاران زاویه دید در عکاسی، زاویه سطح چشم یا هم تراز چشم می باشد. در این نوع زاویه دید، دوربین به صورت مستقیم رو به روی صورت سوژه عکاسی قرار می گیرد و سوژه باید به دوربین نگاه کند. اینطوری وقتی بیننده به عکس نگاه می‌کند، در اصل دقیقا دارد به چشم های سوژه خیره می شود. این زاویه دید در عکاسی پرتره بسیار کاربرد دارد.

شاید این مقاله نیز برای شما مؤثر باشد: عکاسی کودک با تم تولد چگونه انجام می شود؟

زاویه دید پرنده

این زاویه در عکاسی تقریبا شبیه به زاویه دید از بالا است؛ اما در زاویه دید پرنده، عکاسی از سوژه از ارتفاع بالاتری انجام می شود که معمولا این سبک های عکاسی با استفاده از پهپاد انجام می شود. اما کسانی که شرایط استفاده از پهپاد را ندارند، می توانند عکاسی با زاویه دید پرنده را از بالای برج ها یا ساختمان های بلند انجام دهند.

شاید این مقاله نیز برای شما کمک کننده باشد: پر درآمد ترین شاخه عکاسی کدام است؟

بهترین زاویه دید در عکاسی کدام است؟

حالا که شما با انواع زاویه دید در عکاسی آشنا شدید، حتما به این فکر می کنید که خب کدام زاویه دید در عکاسی بهتر است؟ در پاسخ به این سوال باید بگوییم که زمانی که می خواهید عکاسی کنید، بهتر است زوایای مختلف را امتحان کنید تا زاویه ای را پیدا کنید که احساسات و مفهومی که از عکس در نظر دارید را به نمایش بگذارد.

بیشتر بخوانید: گلدن تایم در عکاسی چیست؟

زاویه دید در عکاسی

جمع بندی

ما در این مقاله از وب سایت روژه، تمام سعی خود را کردیم که به پاسخ پرسش زاویه دید در عکاسی چیست؟ بپردازیم و همچنین بهترین و دقیق ترین اطلاعات موجود درباره زاویه دید در عکاسی را به شما عزیزان و همراهان گرامی ارائه دهیم. در ضمن بهتر است بدانید که تنظیم زاویه دید در عکاسی فقط مختص به عکاسی حرفه ای با دوربین نیست و حتی برای عکاسی مبتدی چه با دوربین های حرفه ای و چه با گوشی های هوشمند نیز می توانید از انواع زوایای دید در عکاسی استفاده نمایید. در صورتی که به اطلاعات بیشتری درباره نکات مربوط به عکاسی نیاز دارید و یا ابهامات و سوالاتی دارید که پاسخ آن ها را در این مطلب پیدا نکرده اید، می توانید دیگر مقاله های وب سایت روژه مثل نکات کاربردی عکاسی حرفه ای را مطالعه نمایید. همچنین برای اطلاع از هزینه عکاسی یا فیلم برداری در آتلیه کودک و نوزاد روژه، می توانید به وب سایت روژه مراجعه کرده و یا با شماره های موجود در وب سایت تماس حاصل فرمایید و سپس از مشاوران و کارشناسان مجرب روژه کمک و مشاوره بگیرید.

از اینکه تا انتهای این مقاله از وب سایت روژه با عنوان (زاویه دید در عکاسی) با ما همراه بودید، از شما کمال تشکر را داریم.

 

 

معرفی خدمات آتلیه روژه

5/5 - (1 امتیاز)

یک دیدگاه

  1. هلیا کاشفی 9 دی 1402 در 1:14 ب.ظ - پاسخ

    سلام شما آموزش عکاسی هم دارید؟ به صورت حضوری یا آنلاین؟؟

درج دیدگاه

آخرین مقالات

سوالی ندارید؟